Jak uczyć bhp i się nie nudzić?

Jak uczyć bhp i się nie nudzić? czyli bhp-pulsar.pl który miał miejsce podczas pracy, obowiązkiem pracodawcy jest sporządzenie odpowiedniej dokumentacji powypadkowej. Firma działająca w branży BHP oferuje pomoc w postępowaniu powypadkowym zajmując się

Dodane: 14-10-2020 05:04
Jak uczyć bhp i się nie nudzić?

Postępowanie powypadkowe

bhp-pulsar.pl
bhp-pulsar.pl

W niemal każdej pracy, mimo zachowania wszelkich zasad i przepisów związanych z bezpieczeństwem, może zdarzyć się jakiś nieszczęśliwy wypadek. W sytuacji wypadku, który miał miejsce podczas pracy, obowiązkiem pracodawcy jest sporządzenie odpowiedniej dokumentacji powypadkowej. Firma działająca w branży BHP oferuje pomoc w postępowaniu powypadkowym zajmując się sporządzaniem dokumentacji oraz instruowaniem pracodawcy, jakie kroki należy podjąć w kolejnych etapach postępowania powypadkowego. Pierwszym krokiem w przygotowaniu profesjonalnej dokumentacji powypadkowej jest przeprowadzenie szczegółowego dochodzenia w związku z zaistniałym wypadkiem pracownika. Jednym ze sposobów zapobiegania wypadkom podczas pracy jest właściwe edukowanie pracowników o grożących niebezpieczeństwach poprzez szkolenia BHP oraz różnego rodzaju kursy. Nie zawsze jednak możliwe jest zapobiegnięcie wypadkom w miejscu pracy, więc w sytuacji zaistnienia jakiegoś wypadku obowiązkiem pracodawcy jest sporządzenie dokumentacji powypadkowej.


Stanowiska w firmie BHP

Usługi związane z bezpieczeństwem i higieną pracy, takie jak szkolenia BHP, outsourcing BHP, czy też audyty BHP, są niezwykle potrzebne. Świadczeniem usług BHP zajmuje się odpowiednia firma, która zatrudnia wykwalifikowanych specjalistów do spraw związanych z bezpieczeństwem i higieną pracy. Istnieją różne szczeble, które można zajmować w branży BHP. Poczynając od dołu stanowiska, jakie zajmują pracownicy firmy BHP to inspektor do spraw bezpieczeństwa i higieny pracy, a następnie starszy inspektor do spraw BHP. Wyżej znajduje się specjalista do spraw bezpieczeństwa i higieny pracy, później starszy specjalista, kończąc na głównym specjaliście do spraw BHP. Każde stanowisko zajmowane w firmie działającej w branży BHP wymaga spełnienia odpowiednich kryteriów oraz posiadania właściwych kwalifikacji. W celu rozpoczęcia pracy jako inspektor do spraw bezpieczeństwa trzeba posiadać tytuł technika bezpieczeństwa i higieny pracy zdobywany po ukończeniu szkoły o odpowiednim profilu. Później wraz ze zdobywaniem doświadczenia zawodowego oraz wykształcenia można awansować na kolejne stanowiska.


Kurs BHP dla pracowników biurowych

Każdy pracownik musi posiadać ważne okresowe szkolenie BHP, co wynika bezpośrednio z przepisów prawnych. Zapewnienie pracownikom kursów z bezpieczeństwa i higieny pracy jest obowiązkiem ciążącym na pracodawcy. Rodzaj szkolenia BHP musi być odpowiednio dopasowany do rodzaju wykonywanej pracy oraz zajmowanego stanowiska. Jednym z kursów dotyczących bezpieczeństwa i higieny pracy jest ten skierowany dla pracowników administracyjnych, czyli innymi słowy dla pracowników biurowych. Okres ważności szkolenia BHP dla pracowników administracyjno-biurowych jest najdłuższy, ponieważ wynosi aż sześć lat. Zagrożenia wynikające z pracy biurowej nie są tak częste, jak na przykład w przypadku pracy na budowie, dlatego też ten typ szkolenia BHP posiada najdłuższy okres ważności. Szkolenie BHP dla pracowników administracyjno-biurowych obejmuje także pracowników placówek służby zdrowia, szkół oraz wszelkich innych instytucji oświatowych. Ten rodzaj szkolenia jest przeznaczony również dla pracowników zatrudnionych przy obsłudze monitorów ekranowych.


Wykonanie oceny ryzyka zawodowego

Każde przedsiębiorstwo i zakład pracy musi spełniać odpowiednie wymagania i przepisy związane z bezpieczeństwem i higieną pracy. Specjalna firma działająca w branży BHP zajmuje się świadczeniem wielu usług przydatnych przedsiębiorcom, na przykład takich, jak szkolenia BHP, audyty bezpieczeństwa czy też wykonanie oceny ryzyka zawodowego. Przeprowadzanie oceny ryzyka zawodowego jest jednym z wielu obowiązków pracodawcy, który wynika z Kodeksu pracy. Właściwe dokonanie precyzyjnej oceny ryzyka zawodowego jest dość istotne, dlatego warto zdać się w tej kwestii na profesjonalistów. Usługa przeprowadzenia oceny ryzyka zawodowego jest świadczona przez doświadczonych i wykwalifikowanych pracowników służby BHP. Ocenę ryzyka zawodowego rozpoczyna się od przeprowadzenia wywiadu, który dotyczy danego stanowiska pracy, żeby ocena była jak najbardziej skrupulatna i rzetelna. Opracowywanie oceny ryzyka jest wykonywane we współpracy z osobami zarządzającymi pracownikami, co umożliwia dokładne stwierdzenie ryzyka występowania niebezpiecznych sytuacji w miejscu pracy.



© 2019 http://o-bhp.przedszkole20.waw.pl/